2. lokakuuta 2017

Joka keinussa keinuu

Väliä taivaan ja helvetin heiluu, 
Hän kokee huiput ja kuilut, kun keinuu, kun keinuu. 

---------------

Taas se sama uni. Näin sen ekan kerran kun olin alle kouluikäinen. Unessa kiipeän 6 kerroksisen kerrostalon rappuja, kohti ylintä kerrosta. Talossa ei ole hissiä. Mä kiipeän rappu rapulta ja kerros kerrokselta. Juuri, kun lähden nousemaan viimeisiä rappuja, rappukäytävä katoaa altani. Minä putoan. Putoan todella nopeasti, kohti pohjakerrosta. Juuri, kun olen osumassa kylmään, kiviseen lattiaan. Minä herään. 

Kelataan hieman taaksepäin. Kun olen nousemassa viimeisiä rappuja, oikealla puolellani, viimeisen oven edessä seisoo joku. Hän on selin minuun päin. Kuka se on? Juuri, kun raput katoavat hän on kääntymäisillään minua päin. En ehdi nähdä häntä. Alan pudota.

-

Viime päivinä oon yrittäny tsempata. En halua näyttää heikolta. Jos ihmiset ympärilläni saisivat tietää, mitä todellisuudessa tunnen, lääkitystä varmasti lisättäisiin. Ja sitä en halua, missään nimessä. Nytkin minun pitäisi syödä Leponexia ainakin 150mg iltaisin ja ottaa Ketipinoria 50mg-100mg, ennen kuin menen nukkumaan. Todellisuudessa, otan Leponexia 50mg ja Ketipinorit on edelleen hakematta. 

Haluaisin olla kokonaan ilman lääkkeitä. Olen sitä ehdottanutkin muutamille, mutta he vain alkavat puhua siitä, kun viimeksi olin ilman lääkkeitä 10kk ja mitä siitä seurasi. Juu, kyllähän minä itsekin muistan, mitä kävi. Mutta olisin mieluummin masentunut/ahdistunut, kuin se, että olisin lihava. 

Kuulostaa ehkä teidän korviinne oudolta. Kuka haluaisi olla masentunut, ahdistunut tai psykoottinen? 

Tehdäänpä näin:
Sinulla on kädessäsi kaksi karkkia. Sininen ja Punainen. Karkeilla on eri vaikutukset, kummallakin haitat ja hyödyt.
Sininen: Painosi pysyy normaaleissa mitoissa, mutta sinua masentaa, kuulet ääniä, näet harhoja.
Punainen: Vointisi on tasainen, mutta painosi nousee 5-10kg kuukaudessa. 

Kumman sinä valitset?

----------


-----------

Who are you, when no one is watching?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hei, luen kaikki kommentit läpi ennen julkaisua. Jos haluat jättää kommentin, muttet halua, että sen julkaisen, jätäthän siitä tiedon kommenttisi loppuun. Kiitos!